sedikit memori kerja

dilemma; jasad bekerja, jiwa dirumah bersama anak-anak :')

pagi ini, aku melalut ya.

dalam mrt, aku tertidur. perasan, station yang aku tuju tak lama dah untuk sampai. tapi masih lelapkan mata. sampai satu station, aku perasan dekat screen 'Muzium Negara' laju aku bangun dan turun dari mrt. rupanya aku tersalah turun :( 1 more station baru station aku tu. 

duh. jam dah 9am (waktu aku punch in) dengan pasrah turun semula bawah tanah tunggu next train. adui. dah makin lewat. mulanya pagi tadi keluar waktu biasa, tapi traffic agak slow myb sebab hujan. jadi aku sampai station Kajang kul 8am lebih. itu dah dikira lewat. 

sampailah aku kat station Muzium Negara, aku kena berjalan around 10-15 minutes untuk ke office. perjalanan aku untuk menyeberang station Muzium Negara ke KL Sentral tu melalui 4 escalator. normally untuk dua escalator awal aku akan daki je anak tangga tu. escalator yang ke 3 tu aku chill, sebab dia panjang ngatt. tak larat. dan pagi ni escalator ke 3 tu under maintenance. haha weh aku hampir tumbang. akibat bangun tidur tadi terus gelabah keluar train, lepastu kena kejar next train...and now..kena berkejaran ke office naik tangga :') 

mamai teruk. badan shocked. haha.

aku sampai office 9.20 ya kawan-kawan. lepas log in, aku urut kaki. nasib baik sebelah desk aku ni ada mesin urut kaki osim. sambil menenangkan diri. aku patut singgah mall sebelah cari sarapan ke tak ek?

saja coret kan sedikit memori aku bekerja di tengah bandaraya. 

ya, aku bekerja betul2 di tengah bandaraya. KL Sentral. 

pergi.
Bandar Teknologi Kajang > MRT Kajang (15mins)
MRT Kajang > MRT Muzium Negara (45mins)
MRT Muzium Negara > KL Sentral > Menara One Sentrum (15mins)

balik.
Menara One Sentrum > KL Sentral > MRT Muzium Negara (15mins)
MRT Muzium Negara > MRT Kajang (45mins)
MRT Kajang > Bandar Teknologi Kajang (15mins)

plus minus sebab traffic akan jammed normally akan drag masa cecah 2 jam pergi, 2 jam balik.
Alhamdulillah 'ala kulli hal.

-

ok geng, semalam aku meroyan tak ada kerja kan? doa aku makbul hari ini dah terima email progress project team aku tu. ada calibration petang ni yihh <3 

# cerita kerja lagi
# kita berhu-ha sehingga jam 5 ya harini. >,<

# hari ini ibu happy pagi pagi sebab Wardah settled. ibu ingat settled terus, rupanya dia berdrama pula depan school menangis kuat taknak lepas ibu. T.T Allahu. selalunya bila pagi aku macam tu, memang separuh jiwa je pergi kerja T.T

# moga Allah lindung kita semua :')

Comments

Popular Posts