my weaknesses + your existence

let me write it out, it could be better, perhaps?

nowlistening - ragu by rizky febian

aku buka mata, wajah dia di depan mata. dalam separuh sedar hati terasa tenang dan selamat. aku depangkan tangan dan rangkul erat. oh ya, dia extra kacak dan wangi, rasa macam jatuh cinta sekali lagi. eh.

"abang dah nak pergi masjid dah ni.."
"oh.." aku anggukkan kepala. aku baru betul-betul sedar, dia yang kejutkan aku rupanya.

dia merapatkan pintu bilik sebelum berlalu pergi. tak lama, aku dengar pintu rumah dibuka, laju aku memanggilnya semula.. "abang, boleh you stay rumah je malam ni?" 

aku tahu aku terlalu selfish tetapi aku tiada option lain. 
aku tahu berat juga untuk dia stay memandangkan malam ni malam 23 Ramadhan. dia sepatutnya dah gerak ber-Iktikaf di masjid. lama dia duduk di sisi aku. disepanjang tu, aku masih menenangkan diri, aku tak tahu arah mana all bad thoughts datang menyerang. yang aku tahu, I can't stay alone tonight. 

in a split second, daripada tenang dalam separuh sedar, terus aku jadi tak tentu arah bila dia kata dia nak pergi. rasa tak selamat. dari apa? aku tak tahu.

-

aku rasa aku dah recover hampir 90% daripada masalah anxiety aku. but for some cases, trauma tu masih ada dan aku tak suka letak diri aku pada tempat yang trigger aku untuk 'rasa' semula those feelings. dan selalunya memang heret sesiapalah kat sekeliling aku untuk bantu/tolong. I don't need more, just be there and stay near me.

macam biasa yang selalu terpaksarela melibatkan diri untuk teman, support dan bobok adalah; suami :') 

lebih rasa selamat sejak ada dia yang meneman hari, siang dan malam. yang aku akan kejut tengah-tengah malam bila aku terjaga dan tak boleh tidur. bila takut angin kuat, hujan lebat, bunyi bising dan kegelapan, aku akan cari dia. tahap aku dan dia not in a good mood pun aku akan cari dia. 

manja bukan?

entah sampai bila those bad thoughts and dread feelings akan menghantui. dan entah sampai bila Allah mengizinkan dia untuk sentiasa menemani. after all, walaupun aku hidup dengan these weaknesses, aku bersyukur Allah kirimkan aku si dia yang tak pernah merungut apatah lagi meremehkan apa yang aku rasa. may Allah grant him Jannah <3

-

23 Ramadhan 1443H

aku bangun dengan hati yang lebih lapang. walhal beberapa jam sebelumnya melalui sesak dada dan celaru fikiran. pagi ini seperti biasa kelu lagi dalam menuturkan kata dan rintih di dalam sujud.

aku semakin tidak tahu. bahkan tidak pernah tahu apa-apa.
hanya menagih dan mengemis kasih.

terlalu banyak Dia beri, bukan?

Comments

Popular Posts