i'm back :')


belum sempurna.

aku masih meminta-minta
malah lebih dalam menerima
aku masih menanti-nanti
hingga payah untuk memberi

mereka kata aku untung
tapi semua Dia yang tolong
mula-mula aku niatkan
tapi semua Dia tunaikan

kadang sangkaanku teruk
tapi tak pula dipandang buruk
aku cuba sekali sekala sujud
terus rasa mulia itu wujud

koyak lihat diri tak punya apa
mereka lihat aku serba ada
kutuk puji letak jauh
iman bukan selalu teguh

nanti-nanti sampai sombong
sifat hati perlu dibendung
sikit-sikit zikir terkumat-kamit
biar hati tidak berpenyakit

minta disayangi selalu
lalu kau menghantar cintaMu
bukan dengan riang dan tawa
esak dan sendu tarian jiwa

kelak ditanya apa buatmu dulu
buatku satu rahmatNya seribu
kalau aku bongkak dengan satu
benar-benar tidak tahu malu

-

“sayang, doakan kita sentiasa dalam rahmat Allah ya?” – suleiman.

jika lemas dalam kelalaian itu adalah titik-titik dosa, maka aku mengharap lemas dalam keindahan perkahwinan itu berbuah pahala yang membina taman-taman di syurga.


# masih wanita emosi dan besi
# Bismillahi Alhamdulillah.

Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. subhanallah, this was beautifully written. what comes from the heart will surely touch other people hearts. keep writing

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts