cita dan mahar.

mithaqan ghaleezho.


hey, bidadari.

nantikan aku menjadi penghulumu.
begitu tinggi citaku.
begitu besar maharku.

lekaslah mencemburui.
moga Tuhan iringi perjalanan hati.
agar ikhlas mentaati.
agar setia mendampingi.

hey, bidadari.

teruslah menginspirasi.
supaya aku tidak berpatah hati.
biar nanti akulah permaisuri.
biar engkau hanya memerhati.

dirimu di sana tersimpan suci.
dan aku di bumi terus di uji.

dirimu dipenuhi cahaya Ilahi.
dan aku menangisi cahaya pergi.

selendangmu jatuh kekal mewangi.
dan aku menutup diri takut dikeji.

suaramu menghidupkan nurani.
dan aku menutur bicara emosi.

penciptaanmu indah bidadari.
dan aku kurang serba-serbi.

hey, bidadari.

sekali ini aku menjadi isteri.
sampai kelak akulah permaisuri.


# roadtobainiwabainahu
# 30/12/17


~


nak jadi bidadari hati awak, boleh?

Comments

Popular Posts