Friday, 30 June 2017

peribadi akan abadi

fatayats saya. 



kita akan hidup bersama nilai peribadi. kurang atau lebih, itu yang menentukan lemah dan kuatnya peribadi seseorang. bila tiada depan mata nanti, yang disebut-sebut juga adalah tentang peribadinya.

nama pun hidup.
tahu tahu tapi kadang tak berperilaku
tahu tahu tapi lebih selesa buat buat tidak tahu
tidak tahu tapi merasa sudah banyak tahu 
tidak tahu tapi selalu tak mahu tahu

na'uzubillah

semoga, menjadi orang yang tahu (punya ilmu) dan berperilaku dengan apa yang sudah tahu tu.
sebab nanti, yang orang lain mahu terima hanya peribadi sebenar kita, bukan pura-pura kita.

sehingga tak ada bunyi-bunyi
 - lah kau belajar tinggi-tinggi tapi tak ada adab pun
 - eh bukan kau patutnya lebih tahu dari aku?

ngeri.

"Bebanmu akan berat. Jiwamu harus kuat. Tetapi aku percaya langkahmu akan jaya. Kuatkan peribadimu" - Prof Dr. Hamka


#roadtofinalyear yang tersangat menyeramkan.
#roadtobainiwabainahu moga lebih menenangkan.
# oh ya, akan mula menulis thesis by july ni, walaupun tajuk belum kena approve, tapi nak buat jugak. ahaha terlalu excited? doakan.


~


tetamu dah balik, abang masuk rumah then dia kata:
"wuish, bersemut satu rumah sana sini semut. lisa! ambil botol sheildtox"

dan adik aku berlari ambil sheildtox kat dapur dan bawa ke ruang tamu.

aku: "woi abg afiq, lisa amik betul-betul hahahahaa"
bila kau dan abang je yang faham kenapa rumah kau 'bersemut' malam tu

#littlememory #30thJune

No comments:

Post a Comment