saham syurga

dulunya, Tuhan jadikan kita bermusuhan,
lalu Allah mempersatukan hati-hati kita,
atas jalan keimanan.

mulianya tiap pertemuan kita,
wahai al-Wadud,
aku mau pengakhiran yang mulia juga.


-

tahun ni, untuk dua bulan pertama ini, jumpa ramai akhawat yang dah bertahun tak jumpa, rasa macam..wow. Alhamdulillah.

# sis M, senior katil atas kat asrama. nak kata dulu nak story-story semua dengan dia lah! last jumpa time form2, dia habis spm lepastu terus lost contact. macam mana jumpa? seusrah kat sini. holaweh! Masyaallah!

# sis F, super senior kat sekolah, senior garang, pernah kena marah sekali dengan dia, ahaaa yela form1 time tu, gedik tu wajib gatal miang tu harus. so lepas kena marah memang tak nak dah bertembung ngan senior sorang ni. form1 tu last lah aku jumpa dia, lepas spm dia pun aku tak nampak dah. tuptup, dia datang brunei, dan tak semena-mena, aku jadi pemandu pelancong tak bertauliah, how time flies seh! masing-masing berubah.

  bak kata dia, masyallah Amirah dah lain sekarang, makin kurus, pipi je makin gemuk. ahaks!

# sis A, ini lagi pelik bin ajaib. tapi bila bayang macam nak menangis pun ada. aku kenal dia masa aku first year kat egypt, lima tahun dulu. dia selalu lepak rumah sebab dia sama course dengan ahli beyt aku, tapi aku lah mangsa setia teman dia study dan hiburkan diri kat mall! gua muda time tu memang niat enjoy sakan! lepas dua bulan, langsung tak sua muka, terserempak apatah lagi!

tiba-tiba dia ziarah aku kat uni!

"i love you to death"
serious akak masih ingat kita...
"dari dulu lagi akak cari awak, tak pernah lupa"
akak....
"susah nak cari kawan for the sake of Allah"
hug.

"i love everyone, but i trust little..."
hug again.

# sis K, orang paling terpenting dalam hidup, entah, dia... tapi aku memang tak pernah tunjuk kasih sayang aku pun kat dia. gila ego aku masa kecik ajet besar dulu.

"u trust me kak?"
"no." -3tahundulu.

since tu memang lah aku mula keluar jadi dajal. tapi dia jugak penolak aku sepanjang baru-baru kenal DnT, tak pernah nak balas bila aku tunjuk belang, maintain je, hah! zaman jahiliyah sungguh ler.

2015
"kak! miss you.." dan dia macam biasa...masih cool. huh. xP



~

tiada yang sia-sia, no?
dan aku tak nak jadi sia-sia. yes?

Comments

Popular Posts