uh-hm.

Bismillahirrahmanirrahim :)

Salam subuh Jumaat (:

bila kejar sesuatu, yang lain tercicir, lagi senang jaga satu dari dua. tapi apa ada hal kalau iman setel? tak ke?

peringkat dah kena pandai belajar untuk memikul banyak tanggungjawab dalam satu masa. eh, bukan 'dah pandai' okay. 'kena pandai belajar!' nak pandai tu lambat lagi.

sebelum ni, banyak benar alasan kau itu ini semua nak salahkan orang lain yang treat kau tak ikut kehendak kau, sekarang dah cukup umur, cukup akal nak fikir mana satu kheir dengan syarr, kenalah mula menapak pelan pelan, satu satu. even setapak nak melangkah pun, kapai kapai.

baru aku tahu,
kenapa dulu ketengahkan isu hak sesama Muslim, sebab manusia ni memang cuai bab-bab ni, jenis nak ikut hak dia je, orang lain tolak tepi, fikir semua orang tak kesah je dengan perangai rabak dia. <- akulah tu. okay aku sedar rabak. (rabak tu, orang seberang joho kata teruk, gaban, dll)

alkisah, gua merasa semua orang duk sabar, duk perati je perangai rabak gua yang tak boleh nak dibendung-bendung ni. alkisah, gua tak tahu nak hijab bagaimana.

alkisah bila terbaca sesuatu, 

'ini berpunca dari Iman..'

dan..guys #Let'sKahfi #RechargeImaan #Usrah

Comments

Popular Posts