jebak.

random. 



paranoia <- sejenis binatang ala ala daun kemuncup kembang segan segan cuit sikit terus terkatup. weh, daun kemuncup tu tumbuhan la. oklah, dia macam ala ala kura kura malu malu sorok dalam cengkerang. kott. 

hm. tak kena la pulak analogi pagi buta aku ni. ok aku try lagi. 

paranoia <- ekceli dia ala ala tikus. huh? tikus la, pengecut. lol padahal aku lagi pengecut dari tikus. dan disebabkan tikus la lalat pun aku nak melatah. damn you tikus tikus kecik 2013 yang menyakitkan hati lagi menghiris naluri yang sehalus kulit bawang nih! ok hyper.


definisi kamus aku memang cecah tahap mengarut bila pagi buta. 

jebak, terjebak, menjebakkan, berjebak, jebakan. 
ok failed aku memang bukan budak spm. haha

"aku lagi rela jaga hati sendiri, dari terjebak dengan benda yang buat aku jatuh hilang jiwa, aku nak mencegah dari merawat...

tapi aku tahu someday, aku akan jatuh jugak dalam lubang tu, nak lari mana pun, aku akan jumpa jugak lubang tu, aku sendiri tak boleh nak jamin aku mampu redah ke tak, tak mampu nak jamin time tu aku kuat ke tak." 

again. paranoia. 
sebab jatuh tu sakit. tapi kalau tak jatuh macam mana nak belajar. tak ke? 

~









oh lupa, hati tu Allah yang pegang, ada kala kita rasa kita mampu nak kawal diri, tapi sampai satu tahap kita hilang akal, hilang pertimbangan, tak mampu fikir, cuba mencari secebis iman untuk membataskan. tapi hampa. 

jatuh lagi dalam kerakusan nafsu yang tak pernah puas. 

~








kadang kadang munafik tanpa sedar. 
aku hanya mahu kekal tawar seperti ikan yang hidup di lautan asin.

Comments

Popular Posts