better Late than Never.

Bismilahirrahmanirrahim :)

OGod, i dont know how to say. hehe daiman la arif maza li aqul. heh peace.
pernah ke bala tu melebihi nikmat? tak pernah.

thnks Allah. Alhamdulillah.

actually, aku nak mem-blog dari first day aku sampai sini, tapi macam tak berkesempatan. guess what...aku dah 8 hari kat sini. macam tak caya...

cinta warna-warni
done my taaruf camp. fuh. dah lama tak kena push dengan masa. boleh bernafas kejap untuk mem-blog malam ni =)

* * *
12 July 2014
i hate KLIA! ouch. sebenarnya sangat tak suka tempat crowded yang melampau macam tu. huu T.T bleh kata kat ayah tak nak balik sebab tak nak turun kat KLIA. gila nak balik ikut singapore? mahal woo tiket. nak tak nak aku perlu terima hakikat tu. yang itulah tempat aku pergi balik lepas ni. dah bukan changi airport dah bukan jeddah/yanbu airport dan bukan cairo airport. bila lagi nak sayang tanah air sendiri. kan? haha

aku tak tahu, aku cuma nak cari perubahan. dan nak tak nak memang kena mula dengan hati dan diri sendiri. aku tak tahu apa yang akan terhidang kat sana nanti. aku tak tahu aku mampu ke tak. aku cuma nak fresh! mula dengan mata hati yang cerah dan bersih. nak belajar untuk mengenal dunia semula. act dumb. this time.

maka,
okay mira just positive and terima semuanya dengan hati terbuka. kau nak 'happy' kan? pretend je macam kau happy walau mungkin ada yang kureng sikit. takpa percaya dengan Dia, yang semua ni adalah yang terbaik untuk kau. k?

9:40 am landed.
Welcome to Brunei Amirah! senyum girang dalam hati. Allah Allah
Brunei. at first sight, oGod seriously, this is brunei? sangat oldschool. sangat classic. sangat sunyi. dan macam macam sangat yang terdetik. tapi dalam banyak banyak rasa tu aku tenang. tak tahu kenapa.

perbetulkan balik niat. setting balik. sambil sambil pandang pemandangan brunei yang 'gila baru suasana tuuu' bagi aku. sambil sambil cari jugak kelibat signboard UNISSA. brunei tak sama macam malaysia. boleh di ketegori ala ala kampung kluang johoq. ahaha. tapi aku suka :D

Universiti Islam Sultan Sharif Ali Brunei Darussalam - oh God. this is Unissa? tak macam yang di bayang. Tapi lepas aku langkah masuk auditorium - T.T sangat excited dan macam nak menangis. Alhamdulillah.
aku tak mampu nak ceritakan suasana tu, suasana dia sangat meruhikan aku waktu tu. setelkan pendaftaran bayar itu ini beli baju apa yang patut kad library semua..........done.

13 July 2014
Kemasukan ke hostel - kullu hal Alhamdulillah. selesa. tenang. menarik. buat aku makin jatuh cinta. hehe.

"tempat belajar itu penting tetapi kesungguhan hati itu lebih penting" - 5menara.

malam tu, malam pertama aku duduk kat hostel. di sebabkan sesi perkuliahan belum mula, hanya orientasi untuk pelajar tahun satu. so yang akan duduk hostel hanya international students. dan Alhamdulillah jiran depan aku orang Singapore. so memang bermula sesi 'muka tembok' untuk tumpang sekaki lepak rumah depa. gila nak tidur sorang dalam rumah sorang dengan hostel sebesar tidakk tu?

"eh korang, kite tak tahu nama korang..."
"Nina..."
"Aqilah..."
"Shaira...."

gulp. T.T sampai sini kau orang ikut aku ye. *semua nama ex osmet aku kat egypt, geng geng aku yang sejiwa segonjol geng remaja geng bebudak sekula kat egypt* ini sangat mengharukan T.T akurindutahuuu!

17 - 19 July 2014
Taaruf Camp :D
seriously aku sangat shocked. gila tak shock. aku sorang je malaysian sesi tahun ni. tapi bila tanya tanya balik total 3 orang je malaysian dalam uni ni. sorang senior tahun dua. sorang mungkin lelaki lah kot. aku tak dapat nak kenal pasti. hahaaa. tapi syiokkk weyh aku tak suka ramai ramai malaysian nih. kahkah. *kejam*

Alhamdulillah.
actually aku tak peramah k. serious. haha tapi aku ni rajin sangat buat muka tembok. uguuguu. dan alhamdulillah...bahagia dapat kenal ramai kawan baruuuu. (kau nampak tak macam aku baru masuk darjah satu? hahahaa semua benda nak cerita) tapi series lah, bahagia. untuk tiga hari beraktiviti tidur makan sama sama aku sayang ukhuwwah ni. aku sayang unissa's life. hahaa *cop baru seminggu keh baru seminggu*

# setiap sesuatu tu bergantung pada niat kan?
# penting sangat 'buka hati' dalam penghijrahan.
# aku masih belajar. untuk menghargai kehidupan yang sedia ada :)
# hidup aman mudah, tapi nak hidup tenang lagi sakeenah tu....tak semua rasa.

nak jadi abd syakur. kalau tak mula sekarang, bila lagi? i'm trying :')

so far, Alhamdulillah, semoga jiwa terus semangat, semoga diri semakin berdisiplin. semoga akal semakin shaghal. semoga jasad terus bekerja. insyaallah.
thabbit quluubana ya Rabb.

# siswi UNISSA
# fall in love.
# thanks God.
# Baarikillah humma lana fi syahri Ramadhan.

# esok balik Malaysia :D
# cuti raya :D
# tapi kejap je. minggu depan dah start kuliah :D
# Bismillahi awwal wa akhiruhu.

Comments

Popular Posts