me and my love


cukup setengah tahun sudah aku tinggalkan tanah kesayangan aku tu.
rindu? menipulah tak rindu.

tempat aku kenal hidup. kenal diri sendiri.

cumanya,

tiga tahun aku di Mesir.
tiga tahun aku di Mesir.

tak cukup untuk aku benar benar kenal diri aku.
tak cukup untuk aku kekal kuat sepertimana sepatutnya
tak cukup untuk aku teguh dengan setiap prinsip yang telah aku gariskan.
tak cukup untuk aku berdiri dengan sendirinya saat susah senang.

yang pentingnya,
tiga tahun itu terlalu singkat.

itu.

apapun Mesir sangat mengajar aku banyak perkara. banyak perasaan. banyak rintangan.
semestinya, terlalu banyak cerita yang tersimpan.


hitung dalam sebulan ini...
goodbye Malaysia. mungkin aku tak sekuat macam mana aku kat Mesir.
mungkin aku lembik lemah bila kaki jejak kat sini...
tapi aku tahu, setiap langkah yang aku ambil tu ada pengajarannya untuk masa akan datang
syukran awiy.

hitung dalam sebulan ini...
wanna be a better Muslim.
indah kalam indah kalam. kalau lah karat karat jahiliyyah ni senang nak sental........fuh.
yang pentingnya....can't wait untuk masuk kuliah :)
nak mula hidup yang lebih tersusun dan teratur.
insyaAllah.

tempat baru, langkah baru, semangat baru, jiwa baru. gituh!
#doakan saya.

Comments

Popular Posts