my half


Bismillah.

#throwback

" awak, anjing tu haaaaa! cemana nak lalu.... takut laa... awak tak takut ke? "
jalan pun terkedek kedek, pegang tangan dia kuat kuat. adeh waktu tu sejak bila tah takut ngan anjing egypt. padahal anjing egypt takut orang kot, gertak sekali confirm die blah.

" awak pernah dengar tak..bila kita berdua.. bila ada benda yang menakutkan dtg, walau sebenarnya dua dua takut tapi sorang lagi tu kena jugak pretend tak takut... kalau dua dua asik takut camana nak setel, so this time biar kita pretend untuk tak takut...jom! " 
dia pun pimpin kemas tangan aku. dan jalan lagak berani sampai lepas anjing anjing tu.

orang kata, benda menusuk hati ni, kita takkan lupa :')

ada satu malam tu, stay up study sebab tengah bulan exam. duduk bilik sorang sorang. sebab memang dah inform kat housemates nak conquer bilik tu sorang sorang sebab aku sorang je exam dalam bulan tu, housemates lain sume dah merdeka.

kononnya nak lelap sekejap, otak macam dah blank. baru pejam mata, badan macam kaku kejap, paralyzed. Ahhhh sudah. waktu tu dah marah marah diri sendiri yang pergi tutup lampu tu apehal. mmg dah takut tahap apa. Hah. dan ilusinasi pun menggila. 

bila rasa ada kudrat nak bangun tu, terus masuk bilik sebelah carik katil yang ada space untuk aku baring

" kak peluk kita kak... akak please kak... pelukkan kita.. " 
entah. time tu rasa nak ada orang peluk je. mujur waktu tu kak X tak tidur lagi. dia pun memang laju je datang kat aku dari katil depan. duduk kat tepi katil sambil peluk aku yang dah terbaring, gigil.

kenapa? 
" tak tahu, macam rasa lain, nampak tahpape, lemah semangat..... ahh sori susahkan... " 
dengan nada cungap cungap.
" sori kalau kite buat akak takut.. "

" mira, kan awak ada kata mana boleh dua dua takut dalam satu masa.. dah dah cool.." 
dan dia pun bagi semangat sambil tak lepas peluk aku. 
Ingat lagi, waktu tu, ada lagi satu tangan yang peluk aku, dia yang dah sedia tidur kat sebelah aku. aku tahu dia dengar semua. 

I miss my friends.
# group hug fasma sangat beri aku kekuatan.

ada satu masa tu, kes hidup upside down. timetable hancus. terbuat hukum sendiri yang asik pergi buat pakej subuh + dhuha. Gilo. 
bangun bangun qada subuh. and sorang housmate join, habis solat, diam. lama.

dia.. " sampai bila nak cemni ? "
aku pandang dia, ego aku runtuh. 
dia paut bahu aku, peluk dia kuat kuat. tak tahu kenapa waktu tu laju pulak air mata. 
" tolong kita awak... tolong kita berubah.." 

aku. tak boleh lupa. 

#sekarang
semua dengan haluan memasing.

tapi ada perkara yang aku teruja.

" kita tanya khabar awak je, tak tahu tiba tiba rasa semangat dan happy sangat... doakan kita kat sini, kita sayang awak.."

" awak, kita baca status awak, dan kita tahu, kita kena kuat untuk awak, sorang lemah, lagi sorang tak boleh lemah kan? " 

i just don't know, why they are always pretend that they are okay but in real they didn't? O God bless them. 

In this time, myb kita dalam a bit hard and tough situations, but i'm okay, cause. I know, you guys pun struggling dalam life memasing. kan? : ) 

# hanya sedikit cerita yang aku teringin nak kongsi. 
# jadi third culture kid agak tough, life upside down macam norma. 
# tapi aku enjoy je xD 
# takde sebab untuk tak bersyukur. kan?

Comments

Popular Posts