shahru 3asal

pertemuan kali ini
aku cuma meminta
yang hitam kembali putih,
yang keruh kembali jernih,
yang kotor kembali bersih,
yang jiji kembali suci.

iya, aku meminta agar kembali kepada asli,
sebelum aku benar kembali padanya nanti.

pertemua kali ini
aku diam dari meminta
kesenangan, kemewahan, kemenangan, kekuasaan,
penat meminta minta sedang hati tak temui cinta.

kembali kepada fitrah,
asli yang mencintai dia bukan lagi pura pura.

kali ini
aku cuma meminta
cinta ini disetiakan,
cinta ini dikorbankan,
cinta ini diutamakan,
cinta ini diperjuangkan.

pertemuan kali ini,
seperti kian kalinya dia di sisi,
sedikit tidak berubah,
sifatnya nyata aku agungi.

mendengar aku, melihat aku, memahami aku,
mengasihi aku, menyayangi aku,
sentiasa di sisi memberi harapan.

aku cuma meminta,
aku tak lagi seperti dulu,
cinta dulu cinta palsu,
bila senang di lupa bila susah dicari.

seperti kian kalinya,
dia sedikit tidak berubah,
sentiasa di sini,
ada dan sentaisa ada untuk aku.

aku cuma meminta padanya,
aku menjadi hamba setia.

~

# malam dua lapan ramadhan.
# makkah al-mukarramah.

Comments

Popular Posts