tiba sudah :,)

'ghadan shoum?' aku selamba bertanya. baru saja selesai solat fardhu isya.
*eh asal gaya skema sgt nii aku type. sorysory. bahana ngadap novel sehari suntuk.

tapi akak arab yang aku tegur tu, geleng kepala. tak tahu lagi kott. tak umum lg.
tunggu la. lepas beberapa minit tu, imam umum,
.Ramadhan Kareem.
 akak yang sebelah aku tu, senyum lebar,letak tangan atas riba aku, then die cakap "Ramadhan!"

masyaallah alhamdulillah.
masjid riuh seketika. imam dah angkat takbir terawih tp masih dengar lagi riuh riuh orang menuji bertasbih padaNya.
Subhanallah.
berpeluang menyambut ramadhan dengan suasana sebegini. semangat baru. suasana yang penuh cinta sang sang hamba pada Rabbnya.

di Masjidin Nabawi
 sebak dada. tak sangka esok bakal berpuasa. menyahut seruan islam, agar umatnya berpuasa pada bulan ramadhan. terasa izzah membuak. Allah sampaikan pada bulan ini.

Hamdalah yang mampu terucap.

bi'ah tu pentingkan? aku ingin sentiasa dalam bi'ah islamiyyah ini.

second round habis layan novel rooftop rant by hlovate. entah benda yang aku suka, ulang banyak kali pun tak jemu. baca kali kedua, benda lain yang aku dapat.

eternal happiness. here and hereafter insyaAllah.
Ramadhan. bulan menuju takwa. mengumpul bekalan secukupnya. aahh tulaa kebahagiaan yang di cari sebenarnya.

 #well. setiap kali aku pegi rooftop sq aku tak pernah lupa, paling tak pun hati terdetik. Jade. haha. novel semata. sakit jiwa kalau jumpa novel best. tu yg sanggup re layanzz tuh.

Comments

Popular Posts