suka? suka awak. eh.

Alhamdulillah :')
 

10 April 20** (tak ingat tahun bila),

pernah coretkan satu list tentang perkara-perkara yang aku suka, terasa nak share sebab bila aku baca semula macam wow :') haha 

alright, let's start!

Make a list of twenty things that you absolutely love. 

1. Hangout & spend time with family
2. Cafe Hunting
3. Bowling & Archery
4. Umrah with family
5. Fly with family (travel by air)
6. Mum's cooking
7. Alone with my cute project (? aku dah tak ingat apa aku punya 'cute project'?)
8. Mood on to write (Blog)
9. Mood on to read a book
10. Public Speaking + Confidence
11. Senyuman adik-adik usrah (wowerz Masyaallah)
12. Clean and tidy room
13. Library! 
14. Book Shop
15. Talk about love and beauty (? aku sendiri tak percaya lol)
16. Mosque Hoping
17. Al-Quran Memorization + semangat & cepat ingat
18. Feeling dapat fly dan berkawan dengan awan
19. Travelling & Backpacking
20. Waras dan stabil emosi (ahaa this one, nampak tak diri selalu ke laut)


alalala - boleh terbayang-bayang memori how all these things buat aku happy dulu. 

how time flies, rasanya jika aku update semula list ni, dah banyak berubah dan banyak perkara priority sudah menjadi kebiasaan dan kesukaan . ewah. 

nak update ke tak nak? kot tahun-tahun mendatang boleh recall semula ke kan... ok lah kita buat.. 


Make a list of twenty things that you absolutely love. (ver. 2021)

1. Me time for Ibadah & Al-Quran (especially early morning )
2. My small family (husband and babies)
3. Ketenangan Hati as a wife and mum
4. Flexible Housewife life
5. My baby's growing
6. Dating berdua & berborak bagai tiada penghujung
7. Stay/Vacation
8. Cook/Bake for people I love (family/inlaws)
9. Planning for our future (berangan lebih 😍)
10. Tahaddu Tahabbu 
11. Short escape to meet friends
12. Food hunting
13. Spending Money πŸ’ΈπŸ™ˆ (rather than earn it)
14. A clean and tidy house
15. Rest & Sleep
16. Getting Pregnant πŸ™Š (Alhamdulillah)
17. Seeing my husband in a lawyer's suit
18. Love & Attention (from him)
19. Good career & high salary (Masyaallah ameen ya mbak-mbak)
20. Suhbah Solehah

(yay! dah ada 40!)

moga kesukaan-kesukaan ini berbuah pahala. suami balik kerja nanti, kita cuba bagi dia listkan kesukaan dia, tapi aku bet mesti dia tak mampu nak listkan sampai 20 tak pun dia stress berkerut nak kena fikir. almaklumlah girl thingy sangat.. haha

aku cuba nnt. hehe

-

semoga Tuhan izinkan jiwaku
dari bertapak hingga ke pecutan laju


aku meminta sehabis daya
kerna Tuhan Maha Memiliki segala

πŸ’“

Comments

Popular Posts